آموزش جامع بازار ارزدیجیتال

میخواهم تجربیات شخصی خود را در اختیار عموم قرار بدم

آموزش جامع بازار ارزدیجیتال

میخواهم تجربیات شخصی خود را در اختیار عموم قرار بدم

  • ۰
  • ۰

سرمایه گذاری در بیت کوین

بیت ‌کوین  اولین ارز دیجیتال و غیرمتمرکز جهان است که در سال ۲۰۰۹ توسط شخصی با نام ساتوشی ناکاماتو ایجاد شد. از زمان پیدایش ارز دیجیتال تاکنون، ارزش یک واحد بیت‌ کوین  تغییرات گسترده ای را  تجربه کرده است. در سال ۲۰۱۳ قیمت بیت‌ کوین به نزدیکی ۱۰۰۰ دلار رسید و بعد از آن به نصف این رقم کاهش پیدا کرد و دوباره در سال ۲۰۱۶ شاهد افزایش در قیمت بود.

بیت ‌کوین‌ ها در طی  انجام یک سری سلسله محاسبات ریاضی عظیم و پیچیده  به وجود می آید که به این روند استخراج  یا ماینیگ گفته می شود.

سیستم معادلات بیت‌ کوین به نحوی برنامه ریزی شده است که با گذشت زمان، استخراج بیت‌کوین  نیز سخت ‌تر می‌ شود. از لحاظ تئوریک  تعداد بیت‌ کوین هایی که قابلیت استخراج دارند، ۲۱ میلیون عدد است. بنابراین راهی وجود ندارد که یک بانک مرکزی بتواند تعداد زیادی بیت‌کوین‌ جدید ایجاد کرده و از ارزش بیت کوین کم کند.

مهم ترین نکته ای که باید درباره بیت کوین در نظر بگیرید این است که سیستم کنترلی ارز دیجیتال بیت کوین متمرکز نیست و شبکه‌ آن از تعداد زیاد از کامپیوترها در سراسر جهان تشکیل شده است که بر استخراج بیت‌ کوین ها  نظارت می‌ کند. همه تراکنش ‌هایی که در این شبکه انجام می شود (تراکنش های قدیم و جدید)  در یک فهرست (log) جمع‌آوری و نگهداری می‌ شود و هیچ گاه از بین نمی رود.

کامپیوترهای داخل شبکه توانایی برقراری ارتباط با یکدیگر را دارند تا فهرست رسمی بیت ‌کوین را به‌روزرسانی کنند. این فرآیند محاسباتی سنگین و پیچیده برای استخراج بیت ‌کوین های جدید نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

در ارز دیجیتال بیت کوین در هر ۱۰ دقیقه هر تراکنش توسط شبکه تایید شده و تعداد ثابتی بیت‌ کوین جدید، پاداش تعلق می‌گیرد. این روند باعث می ‌شود استخراج کنندگان از کامپیوتر های قدرتمند برای استخراج بیت‌ کوین استفاده کنند و ارزش این پول را هم افزایش دهند.

علاوه بر این،  بیت‌ کوین هم با ارزهای رایج خرید و فروش می ‌شود، و هم می توان به‌ صورت مستقیم بین دو کاربر، از طریق اینترنت و با استفاده از نرم ‌افزار مخصوص  انتقال داد. معامله آسان بیت‌ کوین باعث مجبوبیت آن شده است چرا که می توان بدون واسطه و پرداخت هزینه های اضافی و نرخ تبدیل به بانک ‌ها از آن برای تراکنش ‌های بین‌ المللی استفاده کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی